سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش نگهداری کاکتوس و ساکولنت

یکی از نقاط منفی در نگهداری از گیاهان در محیط خانه می‌تواند تنظیم رطوبت مناسب برای پرورش گیاهان استوایی باشد. که باید محیط طبیعی زندگی را برای آن‌ها فراهم کرد. البته این برای کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها نیاز محسوب نخواهد شد. زیرا این گیاهان محیط‌هایی شبیه به صحرا با هوای خشک و دمایی شبیه به دمای معمول منزل ما را می‌پسندند. اگرچه نور یکی از نیازهای اساسی این گیاهان است، برخی از گونه‌های آن‌ها را می‌توان در محیطی با نور 2 الی 3 ساعت نیز نگهداری کرد. یعنی با قرار دادن آن‌ها در نزدیکی پنجره‌های خانه می‌توان از آن‌ها به مراقبت پرداخت.

یک کاکتوس می‌تواند با گل‌های زیبایی که می‌دهد شما را سورپرایز کند. این گیاهان با نیازهای اندک در آبیاری می‌توانند به راحتی در محیط‌های خانگی نیز زندگی کنند.  در ادامه این مطلب به معرفی چند کاکتوس مناسب برای نگهداری در محیط خانه خواهیم پرداخت.

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس یک گیاه با برگ‌های صیقلی و بند بند است. گل‌های زیبای این گیاه معمولاً در نزدیکی روز کریسمس پدید می‌آیند که نام این گیاه هم به همین دلیل انتخاب شده است. رنگ این گل‌ها قرمز، نارنجی، سفید و صورتی هستند. که البته بسته به گیاه شما خواهند بود. این گیاه نیازهایی شبیه به کاکتوس‌های دیگر ندارد. بومی مناطق جنگل‌های بارانی برزیل است. نور مناسب برای این گیاه نوری فیلتر شده و معمولی است. اگر گیاه را در فصل استراحت آن به مکانی خنک‌تر انتقال دهید، آماده گلدهی خواهد شد.

افوربیا تریگونا

افوربیا تریگونا یکی از گیاهان مناسب برای نگهداری در آپارتمان است. می‌توانید افوربیا تریگونا را در نزدیکی یکی از پنجره‌های خانه خود که نور معمولی از آن عبور می‌کند قرار دهید. این گیاه رشدی سریع دارد و به آب بیشتری نسبت به سایر گیاهان هم خانواده خود خواهد داشت. البته در صورتی که نور بیشتری به این گیاه برسد رشد آن سریع‌تر خواهد بود و بدنه قوی‌تری خواهد داشت.

آستروفیتوم اورناتوم

این کاکتوس هم قادر خواهد بود در محیط‌های خانگی به رشد خود ادامه دهد. البته همانطور که می‌دانید تمام خانواده کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها به محیط‌های روشن نیازمند هستند. و این گیاهانی که در این نوشته به شما معرفی می‌شوند، می‌توانند در محیط‌های خانگی نیز رشد داشته باشند. آبیاری این کاکتوس‌ها طبیعتاً باید نسبت به نگهداری آن‌ها در محیط‌های خارج از خانه کم‌تر باشد. زیرا ازدیاد آبیاری باعث بروز بیماری‌هایی در این گیاهان خواهد شد. در نگهداری آستروفیتوم اورناتوم باید گردش هوای مناسبی را برای گیاه ایجاد کرد.

مامیلاریا هانیانا

هانیانا یا کاکتوس بانوی پیر یک گیاه از خانواده مامیلاریاها است. این کاکتوس زیبا از خارهای سفید پوشانیده شده است و در صورتی که شرایط آن فراهم باشد گل‌های بسیار زیبایی خواهد داد. شما می‌توانید این گیاه را در مکانی از خانه خود در پشت پنجره قرار داده و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

برای آشنایی بیشتر نیز می‌توانید به این منبع مراجعه کنید.