سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش نگهداری کاکتوس و ساکولنت

نظر

نور مناسب نگهداری کاکتوس در خانه

کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها نیاز به محیطی پرنور و روشن خواهند داشت. برای مراقبت از آن‌ها در خانه باید محیطی روشن فراهم نمود. نگهداری این گیاهان کم توقع البته در محیط خانه با چالش‌هایی همراه خواهد بود. تامین نور انواع این گیاهان مشکل است و باتوجه به شرایط زندگی امروزه ما در محیط‌های آپارتمانی امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد. ولی در ادامه متوجه خواهیم شد، نگهداری کاکتوس و ساکولنت در خانه نیز امکان‌پذیر است.

باتوجه به اینکه این گیاهان برای سلامتی و رشد مناسب نیازمند حداقل 6 تا 8 ساعت نور دارند، باید محلی مناسب برای آن‌ها در خانه انتخاب کرد. بهترین مکان در آپارتمان‌های امروزی معمولاً پنجره‌های جنوبی و غربی خانه است. در این مکان‌ها، در طول روز بیشترین نور به گیاه ما خواهد رسید. اگر شما در خانه‌ای زندگی می‌کنید که دسترسی شما به بالکن فراهم است، می‌توانید گیاهان خود را برای فصول رشد یعنی بهار و تابستان در خارج از خانه نگهداری کنید. البته نور مناسب نگهداری کاکتوس و ساکولنت همیشه نور مستقیم نیست. بنا به شرایط نگهداری هر گونه تفاوت خواهد داشت. در تابستان باید از گیاهان خود در مقابل تابش مستقیم خورشید محافظت نمود. تابش بیش از حد نور مستقیم نیز باعث از بین رفتن گیاهان ما خواهد شد.

کمبود منابع نوری برای گیاهان ما مشکلاتی را بوجود خواهند آورد. نور کم باعث رشد نامتناسب و علفی کاکتوس و ساکولنت خواهد شد. و ظاهری زشت به گیاه شما خواهد داد.

 

تامین نور با استفاده از نور مصنوعی

می‌توان برای تامین نور مناسب کاکتوس و ساکولنت خود در خانه از نورهای مصنوعی نیز استفاده کرد. برای این کار می‌توانید از لامپ‌های مخصوص رشد گیاه استفاده کنید. مزایا و معایب هرکدام از این نورها را می‌توانید در این مطلب دنبال کنید.